امروزه توسعه هر کسب و کاری،بشدت تحت تأثیر برنامه های تبلیغاتی قرار گرفته، اما تبلیغاتی موفق و اثربخش است که بنحو صحیح، طراحی و اجرا شود.از اینرو در این تحقیق،اثربخشی رسانه های تبلیغاتی برفرآیند خرید یکی ازمهمترین انواع بیمه نامه ها، یعنی بیمه نامه های عمرو پس انداز مورد ارزیابی قرار گرفت.در این راستا، برای بررسی اثربخشی تبلیغات،از مدل چهار مرحله ای آیدا استفاده شد.جامعه آماری تحقیق،متقاضیان بیمه نامه های عمرو پس انداز در شرکت بیمه ایران در نظر گرفته شدند.بمنظور گردآوری اطلاعات،پرسشنامه ای حاوی20 سؤال در بین 269 نفر از نمونه های آماری توزیع گردید.نتایج حاصل از آزمون t و دوجمله ای نشان می دهد که تبلیغات بیمه ایران در جذب مشتریان اثرگذار بوده و مراحل چهارگانه مدل آیدا را با موفقیت طی نموده است.تبلیغات تلویزیونی نیز مطابق آزمون فریدمن، بعنوان اثرگذارترین رسانه تبلیغاتی در رتبه نخست قرار گرفت.
کلید واژگان :بیمه عمرو پس انداز، مدل آیدا، رسانه های تبلیغاتی
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک