هدف از این پژوهش شناسايي عوامل مربوط به نارضايتي ازخدمات آموزش وپرورش استان خوزستان می باشد. جامعه پژوهش، کلیه مراجعه کنندگان به آموزش و پرورش استان خوزستان بودند که 460 (230 نفر زن و230 نفر مرد) با استفاده از نمو نه گیری تصادفی چند مرحله ایی، از 10 منطقه آموزشی انتخاب گرديد. با استفاده از متون علمی، نظر متخصصان، دیدگاه مراجه کنندگان وکارشناسان و سایر روش ها، پرسشنامه مقدماتی ساخته شد. اداري، داده هاي جمع آوري شده ازطريق نرم افزار SPSS با استفاده از روش تحليل عامل تحلیل شدند. نتايج نشان دادند كه عوامل نارضايتي مراجعان ازخدمات عبارت ازسه عامل است كه عامل اول عدم آشنايي با مسائل اداري وقوانين و دستورالعمل هاي، عامل دوم عدم آشنايي با مهارت هاي انساني و عامل سوم عدم توجه به شرح وظايف مديريتي مي باشند. بيشترين نارضايتي ازخدمات آموزش وپرورش شامل عدم توجه به اصل شايسته سالاري ونبود يك قانون مدون، نداشتن اعتماد،ارتباط واطمينان وحس مسئوليت پذيري وتناقض درگفتار ورفتار،ضعف مسائل ديني و ارزشي و نداشتن اختيار كافي براي حل مشكل و تصميم گيري، عدم نظارت به انجام كارها، وجود بازديده هاي كليشه اي وغير تخصصي آموزشي و اداري، رابطه بازي درانجام امورات ومسئوليت ها، كم حوصلگي كاركنان وپيش داوري آنها درهنگام برخورد، تشكيل جلسات مكرر درتايم اداري و تردد و مرخصي هاي بي موردكاركنان درابتدا و پايان روزكاري است
کلید واژگان :آموزش و پرورش، ارباب رجوع نارضايتي ازخدمات دهي آموزش وپرورش.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک