چکیده :

استاندارد ها به عنوان ابزاری برای سنجش و داوری، با هدف بهبود کیفی و کمی محصولات، فرایندها و خدمات در حوزه های مختلف علمی و صنعتی گسترش می یابند‌. در حوزه‌ی مدیریت اطلاعات به دلیل به دلیل وجود محصولات و خدمات گوناگون استفاده از استانداردها جایگاه ویژه ای یافته است. این استانداردها از حوزه های فرعی محتوا، فراداده، ابزارهای معنایی و پروتکل ها تا الگوهای مفهومی را دربرمی گیرند. مطالعه و بررسی تحلیل روند طراحی، ایجاد، نگهداری و توسعه استانداردهای حوزه مدیریت نشانگر نوعی همگرایی در آن هاست. این همگرایی به نحوی است که گمان می رود همه استانداردها به سمت نقطه مشخصی در حال حرکت هستند و در ان نقطه به یکدیگر خواهند پیوست.

کلید واژگان :

همگرایی، استانداردهای حوزه مدیریت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک