چکیده :

1- درپزوهش حاضر باروش تحليل اسنادی رويکردهای هويت زن درنهج البلاغه ودلالت های تربيتی اين رويکرد ها موردبررسی قرارگرفته است . جامعه آماری نامه ها وخطبه های موجوددر نهج البلاغه به عنوان منابع دست اول ومقالا ت وپژوهش های انجام شده به عنوان منابع دست دوم، است .نمونه برداری به صورت هدفمند انجام شده وبراين اساس از منابع فوق الذکر استفاده شده است و بااستفاده ازروش تحليل اسنادی ، "شخصيت وهويت زن ودلالت های تربيتی آن " در نهج البلاغه مورد توجه قرار گرفته است . ، ابزار مورد استفاده فيش برداری بوده ويافته های پژوهش مورد تحليل قرارگرفته است .عمده ترين يافته ها عبارتند از چهار رويکرد درنهج البلاغه دربرخورد با زن وجوددارد .که عبارتند از :1-رويکرد اول شروربودن زن2- رويکرد دوم :ناقص بودن زنان رويکرد 3- يکسانی زن ومرد درهمه عرصه ها فمينيسم4- رويکرد چهارم : يکسانی زن ،درشرافت وکمالات باوجودتفاوت درنقش ها وويژگی هادرپايان ازبين ديدگاههای گوناگون مطرح شده ، يکسانی زن ومرد درشرافت وکمالات -باوجودتفاوت درنقش ها وويژگی ها - انتخاب شده ودلالت های تربيتی آن بررسی می شود .

کلید واژگان :

هويت، زن، نهج البلاغه، تربيت، کرامات انسانی .،



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک