چکیده :

هدف پژوهش حاض ر مطالعة امكان سنجي برگز اري يادگيري الكترونيكي براي دانش آموزان معلول جسمي و حركتي در مدارس استثنايي دوره راهنمايي و دبيرستان استان كرمان بود. در اين راستا با بررسي ادبيات نظري و تجربي و همچنين مدل هاي ارائه شده درزمينه امكانسنجي يادگيريالكترونيكي، مدل مفهومي پژوهش متشكل از هفت مؤلفه: تجربه رايانه، آمادگي محتوا، آمادگي مالي، آمادگي فرهنگي، آمادگي محيطي، آمادگي زيرساختي و آمادگي منابع انساني تهيه و تدوين گرديد . با توجه به مدل مفهومي و همچنين پرسش نامههاي داخلي و خارجي كه درزمينه امكان سنجي ي ادگيري ارائه شده بود. ابزارهاي پژوهش حاضر براي معلمان، كارشناسان ، مديران و همچنين دانشآموزان طراحي و تدوين گرديد. روايي محتوايي اين ابزارها با استفاده از نظر خبرگان و پايايي آنها با استفاده از آزمون آلفاي كرونباخ مورد تأييد قرارگرفت. 21 نفر از كارشناسان به روش سرشماري كامل و 53 نفر از مديران، 108 نفر از معلمان و 118 نفر از دانشآموزان به روش نمونهگيري تصادفي ساده از بين افراد جامعه تك متغيره مورد تحليل t انتخاب شدند. دادههاي بهدست آمده با استفاده از آزمون قرار گرفت يافتههاي بهدست آمده نشان دادند كه تنها آمادگي فرهنگي اداره آموزش وپرورش استثنايي شهر كرمان در سطح مطلوبي قرارداشته و به طور كلي از لحاظ تجربه رايانه ، آمادگي زيرساختي ، آمادگي محتو ا و آمادگي مالي در سطح نامطلوب قراردارد؛ آمادگي محيطي و آمادگي منابع انساني نيز در اين اداره، داراي وضعيت به نسبت مطلوب مي باشد.

کلید واژگان :

كليد واژه ها: تجربه رايانه، آمادگي محتوا ، آمادگي مالي ، آمادگي فرهنگي ، آمادگي محيطي، آمادگي زيرساختي، آمادگي منابع انساني.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک