چکیده :

مدیریت تصویرپردازی ذهنی دیگران و رفتار شهروندی سازمانی دو مقوله مهم در حوزه رفتار سازمانی هستندکه نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند. با توجه به اهمیت این دو مقوله، در این تحقیق تلاش شده است تا ضمن تعریفی روشن از ادبیات مربوط به آن ها، ارتباط آنها با یکدیگر نیز بررسی شود. تحقیق حاضرتحقیقی کاربردی است و با توجه به ماهیت موضوع و ‏اهداف آن، از نوع توصیفی- همبستگی می باشد .جامعه آماری این تحقیق تمامی کارکنان استانداری خراسان شمالی می باشند،که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 68 نفر از آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. ابزار جمع آوري داده ها دو پرسشنامه است، یکی پرسش نامه استراتژی های مدیریت تصویرپردازی ذهنی دیگران(استراتژی رئیس محور، استراتژی کار محور و استراتژی خود محور) واین و فریز با ضريب آلفاي 80% و دیگری پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی ارگان با ضريب آلفاي 83%. نتایج این تحقیق نشان داد که بین تمام استراتژی های رفتاری مدیریت تصویرپردازی ذهنی دیگران و رفتار شهروندی سازمانی همبستگی معنادار و مستقيم وجود دارد و میزان استفاده از استراتژی های رفتاری مدیریت تصویرپردازی ذهنی دیگران توسط کارکنان و نیز سطح رفتار شهروندی سازمانی آنها در حد متوسط به بالا می باشد.

کلید واژگان :

رفتار سازمانی؛ مدیریت تصویرپردازی ذهنی دیگران؛ رفتار شهروندی سازمانی



ارزش ریالی : 1200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک