چکیده :

اهدف: ارزشيابي اساتید توسط دانشجو فرآيندي است كه هدف آن سنجش اثربخشي تدريس و ارتقاء كيفيت آموزش است. هدف اين مطالعه، ارزشیابی عملکرد اساتید توسط دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است. روش ها: روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری مورد نظر شامل کلیه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 73 نفر به عنوان نمونه جهت مطالعه انتخاب شده است، ابزار جمع آوري اطلاعات، پرسشنامه ارزشيابي اساتيد بود كه روايي و پايايي آن توسط متخصصین علوم تربیتی تایید شد. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از نرم افزار16 SPSSو به كمك آمار توصيفي و آزمون هايT تک متغیره انجام گرفت. یافته ها: نتايج نشان داد كه از ديدگاه دانشجويان ویژگی فردی و اجتماعی استاد(01/0= p؛71/2=t) با بیشترین آماره T از فاكتورهاي اصلی در ارزشيابي اساتيد از دیدگاه دانشجویان است، همچنين مشخص شد كه نحوه تدريس و آموزش اساتید(01/0= p؛60/2=t) ، انضباط آموزشی(01/0= p؛44/2=t) و توان مندي هاي علمي اساتید(008/0= p؛39/2=t) به ترتیب با اندکی تفاوت در الویت های بعدی قرار دارند. نتيجه گيري: ارزشيابي به كمك دانشجويان مي تواند شاخص گرانبهايي براي ارزشيابي عملكرد اساتید باشد، این امر مي تواند در افزايش انگيزه دانشجويان براي يادگيري و آموزش، و نهايتاً ارتقائ كيفيت آموزش بسيار موثر باشد

کلید واژگان :

ارزش يابي اساتید، دانشجو، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک