چکیده :

طرح چالش¬های آموزش مجازی برای هشدار به منظور ایجاد تمرکز بیشتر، انجام پیش¬بینی لازم، تدارک و سرمایه¬گذاری مناسب، و تهیه برنامه استراتژیک در سیستم یادگیری اقدامی لازم و برای موفقیت آن ضروری است. هدف پژوهش حاضر بررسی چالش¬های آموزش مجازی در نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد بود. روش پژوهش در این مطالعه‏، به‌صورت آمیخته به روش کیفی، کمی بوده است. در بخش کیفی به منظور ساخت پرسشنامه با 6 نفر از اعضا هیات علمی مصاحبه به عمل آمد و بخش کمی که با استفاده از روش زمینه¬یابی و پرسشنامه محقق ساخته به انجام رسید. با نمونه¬¬ای120 نفری از اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد مهاباد، که با روش نمونه¬گیری تصادفی طبقه¬ای انتخاب شدند، تشکیل گردیده است. روایی و پایایی(86/0) ابزار مورد استفاده در این تحقیق بررسی و مناسب گزارش شدند. روش آماری بکار گرفته شده تحليل عاملي اکتشافی بوده است که به ترتیب پنج عامل پداگوژی-رفتاری، مدیریتی-ساختاری ، اقتصادی-فرهنگی، زمینه¬ای – تکنولوژی و فردی- حرفه¬ای برای موانع آموزش مجازی دانشگاه آزاد مهاباد شناسایی شده است.

کلید واژگان :

آموزش عالی، آموزش مجازی، چالش¬های آموزش مجازی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک