هدف پژوهش حاضر تولید چندرسانهای آموزش حسابآموز و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی عملیات جمع و ضرب است. این مطالعة نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل انجام گرفت. نمونة پژوهش شامل 30 دانشآموز دختر پایة سوم ابتدایی ناتوان در یادگیری ریاضی شهر اراک است که از طریق نمونهگیری تمام شمار انتخاب و در دو گروه آزمایش (n=15) و کنترل (n=15) به صورت تصادفی جایگزین شدند. به مدت 12 جلسه گروه آزمایش با چندرسانهای حسابآموز و گروه کنترل با روش متداول آموزش دیدند. ابزار جمعآوری دادهها برای متغیر پیشرفت تحصیلی (جمع، ضرب) آزمون ایران کیمت بود. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که استفاده از چندرسانهای آموزشی حسابآموز در مقایسه با روش آموزش متداول در پیشرفت تحصیلی جمع دانشآموزان دختر با ناتوانی یادگیری ریاضی مؤثر بودهاست؛ اما در پیشرفت تحصیلی ضرب تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشدهاست. با توجه به یافتههای بهدست آمده از این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که چندرسانهای حسابآموز در بهبود ناتوانی یادگیری ریاضی مؤثر است.
کلید واژگان :پیشرفت تحصیلی تفریق و تقسیم، چندرسانهای آموزشی، حساب آموز، ناتوانی یادگیری ریاضی
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک