چکیده :

يکي از مسائلي که در دو دهه اخير بيشتر از گذشته مورد توجه مديران بوده و در کتب مديريت مورد بررسي قرار گرفته، توانمندسازي کارکنان است و يکي از فناوري هايي که در هزاره سوم در صنعت بانکداري شاهد آن هستيم، گسترش روزافزون بانکداري الکترونيکي است. اين مقاله به بررسي رابطه بين اين دو چالش اساسي در بانک ملت پرداخته است. بدين منظور از مدل توانمندسازي روانشناختي اسپيريتزر استفاده شده است. در اين مطالعه ميداني تعداد 134 پرسشنامه بين کارکنان و 150 پرسشنامه بين مشتريان کليدي بانک ملت استان زنجان توزيع گرديده و داده ها با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. با توجه به اينکه تحقيق از نوع همبستگي بود، در تحليل آماري از ضريب همبستگي اسپيرمن استفاده شد. نتايج تحقيق نشانگر آن است که بين توانمندسازي کارکنان و تحقق بانکداري الکترونيکي رابطه معناداري وجود دارد.

کلید واژگان :

توانمندسازي کارکنان، توانمندسازي روانشناختي، بانکداري الکترونيکي و حساب هاي الکترونيکي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک