چکیده :

گردشگري به عنوان سومين و پاک ترين صنعت هزاره سوم شاخته مي شود. رشد صنعت گردشگري در گرو شرايطي است که با مهيا شدن آن چرخه اين صنعت خواهد چرخيد. از مهم ترين عوامل توسعه صنعت گردشگري؛ افزايش سطح کيفيت خدمات و تسهيلات براي گردشگران است. مادامي که رضايتمندي گردشگران مورد توجه قرار نگيرد، نمي توان به جذب گردشگران اميدوار بود. در همين راستا، محققين، شهرستان قروه را به علت جاذبه هاي فراوان گردشگري و وجود گردشگران داخلي و خارجي مورد پژوهش قرار داده اند. روش پژوهش به صورت توصيفي - تحليلي و از لحاظ هدف کاربردي توسعه اي است. حجم نمونه به تعداد 200 پرسشنامه بصورت غيراحتمالي – در دسترس برگزيده شد. داده ها و اطلاعات به صورت کتابخانه اي و ميداني گردآوري شده است. داده ها پس از وارد شدن به نرم افزار spss با آزمون هاي Tو پيرسون تحليل شد. نتايج پژوهش حاکي از آن است که کيفيت خدمات و تسهيلات گردشگري در سطح متوسط رو به بالايي قرار دارد. نمره کل T با مقدار 3.22 نشان مي دهد که کيفيت خدمات و تسهيلات مطلوب نمي باشد؛ اما بيش از حد متوسط است. بالاترين سطح مربوط به شاخص کيفيت رفتار جامعه ميزبان با ميانگين 4.24 است. همچنين محاسبه آزمون پيرسون نشان داد که بين کيفيت خدمات و تسهيلات با رضايتمندي گردشگران همبستگي مثبتي و معناداري در تمامي شاخص ها برقرار است و در نهايت رابطه رضايت مندي و جذب گردشگران با ضريب 0.753 محاسبه شد. تاسيس اقامت گاه هاي مناسب جهت استراحت گردشگران مي تواند عاملي جهت رضايت مندي و جذب گردشگران به شهرستان قروه باشد.

کلید واژگان :

صنعت گردشگري، رضايت مندي، قروه



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک