هدف اصلی این پژوهش، نقد محیطهای یادگیری کارآموزی و ارائه رویکرد مناسب هتبت طراحبی ایبن محیطها میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش توصیفی تحلیلی بتره گرفته شد. لذا، با معیبار - قرار دادن اصول اولیه آموزش به نقد محیطهای کارآموزی پرداخته شد و ببا تکیبه ببر نظریبه کسب دانبش، سازندهگرایی برای طراحی اینگونه محیطها مناس فرض گردید. بنابراین، محیطهبای کبارآموزی موهبود به عنوان محیطهای آشوبناک مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از ایبن پبژوهش ن بان داد کبه ببا اتابا رویکردی سازندهگرایانه و کل نگر در طراحی محیطهای یادگیری کارآموزی، مسبائل و پروهههبای واقعبی محیط کار، محور فعالیتهای کارآموزی قرار میگیرد، و محیطهای کنونی از وضعیت آشوبناک ببه سبتت سازنده گرا حرکت خواهد نتود که این امر منجر ببه ایجباد فضبای م بارکت و هتکباری میبان کبارآموزان شده، قدرت حبل مسبلله را در آنبان تقویبت مبیکنبد، فرصبت اسبتد ل و ببروز خلاقیبت را ببه هبر یبک از کارآموزان میدهد تا از انعطافپذیری یک محیط کارآموزی، یادگیری معنیدار و اثربا بی را ببرای خبود رقم بزنند. ازاینرو، میتوان به شکلگیری رویکردی برد برد در محیطهای یبادگیری کبارآموزی کتبک - کرد.
کلید واژگان :کارآموزی، محیط یادگیری، برنامه درسی دان گاهی، سازنده گرایی
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک