در پژوهش حاضر، تأثیر همزمان سه عامل اجتماعی، شخصیتی و برند بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به برند لوکس »آدیداس« و تأثیر این نگرش بر قصد خرید محصولهای این برند بررسی می شود. پژوهش حاضر از این نظر مهم است که در مبانی نظری نگرش، تأثیر همزمان سه عامل اجتماعی، شخصیتی و برند بر نگرش کمتر سنجیده شده است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مصرف کنندگان کاالهای لوکس "برند آدیداس" در شهر تهران هستنند که 420 نفر به صورت خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. داده ها با استفاده از نر م افزار لیزرل 8/8 و مدل سازی معادالت ساختاری تحلیل شدند. یافته ها نشان می دهد که عوامل شخصیتی و عوامل اجتماعی بر نگرش تأثیر گذار هستند. عوامل مربوط به برند بر کیفیت ادراک شده و کیفیت ادرا ک شده بر نگرش مصرف کنندگان و درنهایت بر قصد خرید آنان تأثیرگذار است.
کلید واژگان :نگرش مصرفکنندگان؛عوامل اجتماعی؛ عوامل مربوط به برند؛ عوامل شخصیتی؛ قصد خريد کالاهای لوکس؛ آديداس.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک