بی شک بقای هر سازمان در گرو تلاش براي بهبود عملكرد خـود در حوزه های مختلف است. بـه ايـن منظـور، سـازمانهـا از سـازوكارهاي متعددي بهره مي گيرند تا بتوانند عملكرد خـود را بهبـود بخشـند. يكـي از عوامـل تأثيرگـذار بـر عملكرد سازمانها، بازاريابي داخلي است. بنابراین، هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه بازاريابي داخلي بر عملکرد سازمانی استادان دانشگاه علمی کاربردی و آزمون اثر تعدیلگری متغیر جنسیت در رابطه میان این دو متغیر است. این پژوهش با روش پیمایشی انجامشده و جامعۀ آماری تحقیق شامل همۀ استادان در دانشگاه های علمی کاربردی در سطح شهر تهران بودند که تعداد 384 نفر از آنان بهعنوان نمونۀ تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد.روایی محتوایی پرسشنامه با نظر کارشناسان و متخصصان تایید شد. همچنین، به منظور تعیین قابلیت اعتماد ابزار تحقیق پیش آزمون انجام شدکه مقدار آلفای کرونباخ محاسبه شده برای مقیاس های اصلی پرسشنامه در حد مناسب بود. داده های گردآوری شده با استفاده از تکنیک چند متغیره مدل سازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. یافتههای تحقیق نشان داد بازاريابي داخلي بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، متغیر جنسیت در رابطه بین بازاريابي داخلي و عملکرد سازمانی اثر تعدیلگری دارد؛ به نحوی که این رابطه برای استادان مرد غیر معنادار،ولی برای استادان زن مثبت و معنادار بود.
کلید واژگان :بازاریابی داخلی،جنسیت، عملکرد سازمانی
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک