چکیده :

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی صحت استنادی پایاننامههای دفاع شده در سال 1393 دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران است. روش: روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری دادهها پیمایشی میباشد. جامعه پژوهش شامل 42 پایاننامه دفاع شده در سال 1393 است. تعداد کل استنادهای 42 پایاننامه مورد بررسی به صورت تقریبی برابر با 1878 استناد میباشد، که با استفاده انتخاب شدهاند. روش گردآوری APA از جدول مورگان تعداد 320 استناد برای بررسی صحت استنادی و میزان مطابقت با شیوهنامه اطلاعات، مشاهده مستقیم و جستجوی مقالات از طریق پایگاههای اطلاعاتی و موتورهای جستجو است، دادهها در چک لیستی که بر اساس کار آزاده و واعظ تهیه شده بود، وارد شد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که 262 منبع استنادی مورد بررسی دارای تعداد 663 خطای استنادی بودند که بیشترین خطا مربوط به پایاننامهها میباشد، همچنین صحت استنادی پایاننامهها براساس مولفه جنسیت تفاوت معناداری وجود نداشت، صحت استنادی دانشجویان دکتری نسبت به دانشجویان کارشناسی ارشد و منابع استنادی لاتین نسبت به منابع استنادی فارسی بیشتر است. نتیجه گیری: دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانششناسی کمترین خطای استنادی را نسبت به سایر دانشجویان دانشکده داشتند.

کلید واژگان :

صحت استنادی، پایاننامه، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک