چکیده :

هدف: هدف این پژوهش پاسخگویی به این سؤال است که آیا مدیریت ورزشی، خود باید به طراحی آمیزه بازاریابی گردشگري ورزشی بپردازد؛ یا اینکه آمیزه بازاریابی از پیش طراحیشده را اجرا نماید. روششناسی: روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است که به صورت پیمایشی انجامشده است. نمونه آماري پژوهش شامل 362 نفر از خبرگان و کارشناسان و صاحبنظران در زمینه گردشگري ورزشی و گردشگران ورزشی داخلی و خارجی شرکتکننده در رویدادهاي ورزشی به میزبانی تهران بودند. ابزار گردآوري دادهها است. روایی صوري « لیکرت » پرسشنامۀ محقق ساختهاي است که حاوي 24 سؤال از نوع مقیاس 5 رتبهاي و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان مدیریت ورزشی و روایی سازه با بهرهگیري از تحلیل مورد بررسی « آلفايکرونباخ » عاملی اکتشافی مورد تائید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش به SPSS براي تجزیه و تحلیل دادهها از بستۀ نرمافزاري 19 .(Cronbach'sAlpha= قرار گرفت ( 0.775 منظور انجام آمار توصیف و تحلیل عاملی اکتشافی و نرمافزار لیزرل براي انجام تحلیل عاملی تأییدي و استفاده شد. (SEM) مدلسازي معادله ساختاري یافتهها: نتایج نشان داد که شاخصهاي برازش مدل تأثیر مدیریت ورزشی بر آمیزه بازاریابی گردشگري ورزشی بهتر از شاخصهاي برازش مدل تأثیر آمیزه بازاریابی گردشگري ورزشی بر مدیریت ورزشی بود. در 1 است. علاوه بر / این مدل ضریب اثر رابطۀ بین مدیریت ورزشی و آمیخته بازاریابی گردشگري ورزشی 21 این، از میان متغیرهاي مربوط به آمیخته بازاریابی گردشگري ورزشی شواهد فیزیکی بیشترین بار عاملی 0/84 ) را دارد. همچنین از عناصر مربوط به مدیریت ورزشی، عامل برگزاري مناسب رویداد بار عاملی ) 0/51 ) بیشتري دارد. ) نتیجهگیري: بر اساس نتایج میتوان گفت این مدیریت ورزش است که باید آمیزه بازاریابی گردشگري ورزشی را طراحی و سپس اجرا نماید.

کلید واژگان :

گردشگري ورزشی، آمیزه بازاریابی، مدیریت ورزش



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک