چکیده :

در مقاله پیش رو، موضوع وفاداری الکترونیکی با تأکید بر تأثیر متغیرهای مستقل کیفیت الکترونیکی ادارک شده، ارزش الکترونیکی ادراک شده، نگرش به خرید الکترونیکی و وفاداری الکترونیکی نگرشی بر متغیر وابسته وفاداری الکترونیکی رفتاری در میان کاربران وب سایت شرکت توسعه گردشگری مورد تحقیق قرار گرفته است. برای محاسبات آن از روش های تحلیل عاملی و رگرسیون استفاده شده است. نمونه گیری با توزیع پرسشنامه الکترونیکی به صورت آن لاین و تصادفی در بین 526 نفر از 099 نفر جامعه ی آماری که خریدار آن لاین تورهای داخلی و خارجی شرکت در سراسر ایران می باشند صورت گرفته است. مهمترین هدف پژوهش حاضر تحلیل میزان تأثیر عوامل فوق بر وفاداری الکترونیکی کاربران اینترنتی است. نتایج حاصل شده با استفاده از روش های تحلیل عاملی اکتشافی و رگرسیون خطی نشان داد که هر چهار متغیر مورد تحقیق دارای تأثیر مستقیم و مثبت بر متغیر وابسته وفاداری الکترونیکی می باشند. در این میان کیفیت خدمات الکترونیکی ادراک شده دارای بیشترین تأثیر بر متغیر وابسته بود. این نتایج به همراه دیگر نتایج تشریح شده در تحقیق می تواند زمینه های بالقوه علمی و کاربردی را در راستای شناخت بیشتر مشتریان و افزایش سهم بازار به همراه داشته باشد.

کلید واژگان :

وفاداری الکترونیکی، کیفیت الکترونیکی ادارک شده، ارزش الکترونیکی ادراک شده، نگرش نسبت به خرید الکترونیکی، وفاداری الکترونیکی نگرشی، تحلیل عاملی اکتشافی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک