چکیده :

تبليغات پيشبردی يکی از چهار عنصر اصلی ترکيب عناصر بازاريابی شرکت است. ابزارهاى اصلی تبلغات پيشبردي، شامل پیشبرد فروش، روابط عمومی ، فروش شخصی، بازاریابی مسقیم،آگهی های تبلیغاتی میباشند. اين ابزارها در هماهنگی با يکديگر، امکان نيل به اهداف ارتباطی شرکت را فراهم مى‌سازند. هدف از انجام این پژوهش تعیین رابطه بین شیوه های تبلیغات پیشبردی(آمیزه ترفیع و تشویق) با جذب مشتریان درشعب بانک سپه شهر اردبیل میباشد. به این منظور 196 مشتری به صورت طبقه ای تصادفی اتخاب شد و اطلاعات لازم از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوایی بررسی شده است بدین ترتیب که پس از تهیه و تنظیم پرسشنامه نمونه ای از آن جهت مطالعه و اظهار نظر اساتید فن تقدیم گردید و نکته نظرات و اصلاحات مورد نظر ایشان اعمال شد. برای سنجش پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد نتیجه بدست آمده عدد 797/0 را نشان میدهد که نشان از پایایی مناسب پرسشنامه دارد.روش تحقیق پیمایشی بوده و با استفاده از رگرسیون به بررسی عوامل موثر در جذب مشتریان پرداخته شده است. نتایج حاصل نشان میدهد که پیشبرد فروش نسبت به سایر عوامل، همبستگی و تاثیر بیشتری بر جذب مشتریان دارد .

کلید واژگان :

تبلیغات،فروش شخصی،پیشبرد فروش، روابط عمومی،بازاریابی مستقیم



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک