چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش واحد سازمانی حسابداري در اتخاذ تصمیمات برون سپاري شرکت هاي فعال در صنعت نساجی شهرستان یزد است. مدل این تحقیق با استفاده از متغیرهاي شدت رقابت، اندازه ي شرکت، عملکرد شرکت، راهبرد رهبري هزینه و راهبرد تمایز به عنوان متغیر مستقل و میزان مشارکت واحد سازمانی حسابداري در اتخاذ تصمیمات برون سپاري به عنوان متغیر وابسته، شکل گرفته است. روش تحقیق این پژوهش، از نظر هدف، کاربردي بوده و بر حسب روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که با بکارگیري ابزار پرسش نامه و روش پیمایشی، داده هاي مورد نیاز جمع آوري شده است. جامعه ي آماري این پژوهش، شرکت هاي فعال در صنعت نساجی شهرستان یزد بوده است و از روش نمونه گیري طبقه اي براي انتخاب نمونه استفاده شده و تعداد 175 نمونه قابل قبول جمع آوري شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون هاي ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که رابطه ي معنی داري بین شدت رقابت و اندازه ي شرکت با میزان مشارکت واحد حسابداري در اتخاذ تصمیمات برون سپاري وجود دارد و بین عملکرد شرکت، راهبرد رهبري هزینه و راهبرد تمایز با میزان مشارکت واحد حسابداري در اتخاذ تصمیمات برون سپاري رابطه ي معنی داري وجود ندارد.

کلید واژگان :

برون سپاري، شدت رقابت، عملکرد شرکت، راهبرد، مشارکت واحد سازمانی حسابداري.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک