در عصر فرا رقابتی، سازمان ها با محیطی روبرو هستند که مشخصه ي آن افزایش پیچیدگی و جهانی شدن پویایی است. لذا سازمان ها براي استمرار و استقرار خود باید توجه بیشتر خود را به توسعه و تقویت ساختار سازمانی خود که از طریق مدیریت عملکرد صورت می گیرد، معطوف سازند. بنابراین هدف این تحقیق بررسی رابطه استراتژي و ساختار سازمانی با عملکرد شرکت هاي خانوادگی می باشد.جهت گردآوري داده ها در این تحقیق، از پرسشنامه براي بررسی رابطه بین متغیرهاي مستقل (قدرت، تجربه و فرهنگ سازمانی) و متغیرهاي وابسته ي تحقیق (عملکرد، استراتژي و ساختار سازمانی) استفاده شده است. براي بررسی وجود رابطه معنادار بین متغیر ها از جدول توافقی و آزمون کی دو و به منظور استفاده SPSS آزمون فرضیهها با هدف سنجش روابط میان متغیرها از رگرسیون چند متغیره با استفاده از نرم افزار گردیده است.جامعه آماري تحقیق حاضر شامل تمام شرکت هاي خانوادگی مستقر در شهرك صنعتی استان یزد می باشند،است.حجم نمونه از طریق فرمول کرکران تعداد 76 پرسشنامه توزیع شد و نهایتا 63 پرسشنامه قابل استفاده حاصل گردید.نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که فرهنگ سازمانی با ساختار سازمانی رابطه اي معنا دار اما معکوس دارد. به علاوه بعد تجربه به عنوان شاخص نفوذ خانواده در استراتژي شرکت تاثیري معنادار ومستقیم دارد و نفوذ خانواده نقش تعدیلگر را ندارد. بنابراین می توان گفت هر چقدر فرهنگ سازمانی افزایش یابد ساختار سازمانی ضعیف تر و هر اندازه تجربه بهبود یابد استراتژي و به دنبال آن سطح عملکرد سازمان نیز افزایش می یابد.
کلید واژگان :عملکرد، استراتژي، ساختار سازمانی، شرکت خانوادگی، نفوذ خانواده.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک