ورود به بازارهای بینالمللی، یکی از تصمیات راهبردی میباشد که لازم است سازمانها در سطوح کل شرکت و واحد سازمانی استراتژیک به آن توجه نمایند. یکی از این شیوههای ورود، صادارات است. هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی رابطه بین شهرت ناشی از کشور مبدأ، ملیگرایی، اعتماد و نگرش مصرفکننده میباشد. جهت حصول به این مهم، شش فرضیه تنظیم و تعداد 400 نفر از خریداران ایرانی، به عنوان نمونه، به صورت در دسترس، انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان میدهد که شهرت ناشی از کشور مبدأ باعث به وجود آمدن اعتماد در بازار بینالمللی میشود و به صورت مستقیم بر نگرش مصرفکننده تأثیر میگذارد. همچنین بررسی حاضر بیانگر آن است که ملیگرایی با اعتماد و نگرش مصرفکننده رابطه مستقیم دارد. به علاوه، مصرفکنندگان ایرانی نگرش مثبتی نسبت به لوازم خانگی دارند که برچسب "ساخت کشور کره" دارند. بر عکس، نگرش مثبتی نسبت به لوازم خانگی که برچسب" ساخت کشور ایران را دارند"، ندارند. امید است دستاوردهای این مطالعه بتواند به سازمانها و گروههای ذینفع کشورمان ایران کمک کند تا نه تنها اقدام به تولید محصولات ایرانی به صورت رقابتآمیز نمایند، بلکه به راههای ورود به بازارهای بینالمللی، از قبیل صادرات، اعطای لیسانس و غیره، به صورتی راهبردی نیز بیندیشند.
کلید واژگان :راهبردی، لوازم خانگی، کشور مبدأ، شهرت، شرکت، ملیگرایی، اعتماد، نگرش مصرفکننده.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک