چکیده :

قرن بیست و یکم سده بهره برداری از فرصت های تجاری ارزشمند در بخش خدماتی به ویژه گردشگری است. چیزی که امروزه در این صنعت رقابتی اهمیت پیدا کرده بحث کارآفرینی گرایی و نوآوری گرایی بازیگران این صنعت در ارایه تجربیاتی جدید و منحصر به فرد به مشتریان این صنعت دارای رشدد سریع می باشد. اگر چه تحقیقات زیادی در حوزه مشتری گرایی و کارآفرینی و نوآوری در سازمان های مختلف انجام شده است. اما کمی در باره ی این موضوع در صنعت گردشگری انجام شده است. هدف این تحقیق بررسی تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم این متغییرها بر یکدیگر و بر عملکرد می باشد. داده ها ی مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه هز 278 نفر از مدیران و کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند "ب" استان مازندران برای بررسی تاثیر متغییرها بر یکدیگر جمع آوری شد. تحلیل داده ها از طریق معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزیی به کمک نرم افزر SMART- PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که کارآفرینی گرایی و نوآوری گرایی بطور مستقیم بر عملکرد کسب و کار دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی تاثیر دارند. همچنین مشتری گرایی و کارآفرینی گرایی بطور غیر مستقیم و از طریق متغیر میانجی نوآوری گرایی بر عملکرد کسب و کار دفاتر تاثیر می گذارند.

کلید واژگان :

مشتری گرایی، کارآفرینی گرایی، نوآوری گرایی، عملکرد کسب و کار



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک