هدف از پژوهش حاضر تعیین صلاحیتهای حرفه ای دانشجو معلمان از دید مدرسان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی، و جامعه آماری آن شامل کلیه اساتید گروه علوم تربیتی (50 نفر) و دانشجویان داختر رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اصفهان (شامل 380 نفر) بودکه با کمک جدول مورگان و گرجسی حجم نمونه اساتید 44 نفر و دانشجویان 181 نفر در نظر گرفته شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته صلاحیتهای حرفه ای معلمان بوده که روایی محتوایی آن توسط پنج تن از اساتید مورد تأئید قرار گرفتو ضریب پایائی آن 0/88 محاسبه گردید. یافته ها نشان داد که بین صلاحیتهای حرفه ای دانشجو معلمان از نظر اساتید و دانشجویان در سه حیطه دانش، مهارت و نگرش تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین میانگین نظرات دانشجویان نشان داد که توانمندی دانشجومعلمان در این ابعاد در حد مطلوبی نیست، در حالی که از نظر اساتید وضعیت نسبتاً بهتر است.
کلید واژگان :صلاحیت حرفه ای معلمان، بعد شناختی، بعد مهارتی، بعد نگرشی، دانشگاه فرهنگیان
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک