پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی برنامه درسی دروس عمومی معارف اسلامی دانشگاهی به منظور ارائه راهکارهای کیفیت بخش انجام شد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و رویکرد آن نیز کاربردی است. از میان همه دانشجویان شاغل به تحصيل در دانشگاه شاهد (1300 نفر) 297 دانشجو به روش نمونهگیری تصادفي سهميهاي به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته بود و دادههای حاصل نیز با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی و استنباطی در محیط نرمافزار SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد وضعیت محتوای برنامه درسی (14/3) در حد متوسط، شیوههای تدریس (61/3) و روشهای ارزشیابی (28/3) کمتر از حد متوسط است. از این رو توجه به راهکارهایی مانند 1- بازنگری و به روز کردن محتوا. 2- برقراری ارتباط عمودی و افقی بین محتوا. 3- استفاده اساتید از شیوههای جدید تدریس. 4- بهرهگیری از فناوریهای نوین آموزشی. 5- استفاده از روش خود ارزشیابی. 6- ترغیب دانشجویان به انجام کارهای پژوهشی، میتواند کیفیت بخش برنامه درسی دروس عمومی معارف اسلامی باشد.
کلید واژگان :برنامه درسی، برنامه درسی دانشگاهی، دروس عمومی معارف اسلامی، ارزشیابی، راهکارهای کیفیت بخش.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک