چکیده :

این پژوهش با عنوان طراحی و تهیه چند رسانه ای درس پرورشی و نقش آن بر میزان هوش فرهنگی و خود نظم دهی فعالیت های گروهی در دانش آموزان دختر سوم دبیرستان در شهر کرمانشاه انجام گرفت. هدف عمده این پژوهش اثر بخشی چند رسانه ای درس پرورشی در هوش فرهنگی و خود نظم دهی بود. جامعه آماری ما دانش آموزان دختر پایه سوم دبیرستان شهر کرمانشاه بودند که به صورت خوشه ای چند مرحله ای 2 کلاس در یک مدرسه انتخاب شدند که بعد از توجیه دانش آموزان در یک جلسه گرفتن پیش آزمون از هر دو گروه با استفاده از پرسشنامه بعمل آمد و در طی 15 جلسه 90 دقیقه ای یک کلاس یادگیری درس پرورشی با استفاده چند رسانه ای و کلاس دوم به صورت معمول ( سخنرانی) آموزش دیدند و بعد از پایان آموزش از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد و بعد با استفاده از آزمون تحلیل واریانس داده های به دست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج نشان داد استفاده از چند رسانه ای در هوش فرهنگی و تنظیم بیرونی (از مؤلفه های خود نظم دهی) تأثیر داشته اما در تنظیم درون فکنی شده (از مؤلفه های خود نظم دهی) تأثیری نداشته است.

کلید واژگان :

هوش فرهنگی، خودنظم دهی، چند رسانه ای، درس پرورشی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک