چکیده :

با توجه به اهميت كيفيت در سازمان ها و توجه بيش از پيش به آن در سازمان ‌های امروزي، راه‌ ها و ابزار هاي گوناگوني براي رسيدن به آن ارائه و پيشنهاد شده است. امروزه مديريت كيفيت جامع با توجه به ديد جامعي كه به مسائل سازمان دارد توانايي كنترل خدمات و محصولات و حتي فرآيند فروش را خواهد داشت. هم چنين مديريت كيفيت جامع بار ها توسط محققان گوناگون بر عملكرد سازمان آزمایش و تائید شده است. این پژوهش با هدف تأثیر مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد تولید در جهت ارتقاء رضایت مندی مشتریان در شرکت شیشه مظروف انجام شده‎ است. جامعه‎ آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، کارمندان شرکت شیشه مظروف و مشتریان آن‌ ها بوده است که از این بین 187 نفر، شامل 117 نفر از مشتریان و 70 نفر از مدیران و کارمندان به عنوان نمونه و بر اساس فرمول کوکران تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده این تحقیق پرسش نامه استاندارد به منظور گرد آوری داده‌ های تحقیق که شامل مدیریت کیفیت جامع، عملکرد تولید و رضایت مندی مشتری است می‌ باشد. روایی و پایایی پرسش نامه ‌ها با توجه به بومی سازی آن‌ ها با روش ضریب آلفای کرونباخ تعیین و نهایتا از نرم افزار SPSS21 جهت آزمون فرضیات استفاده گردید. به منظور رسیدن به اهداف تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون، روش مدل تحلیل مسیر و رگرسیون خطی چند گانه توسط نرم افزار SPSS21 استقاده شده است. یافته‌ های تحقیق حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ ها، حاکی از آن می ‌باشد که مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد تولید تاثیر گذار بوده است و هم چنین عملکرد تولید بر رضایت مندی مشتری تاثیر به سزایی داشته است و عامل احساس مسئولیت از مدیریت کیفیت فراگیر با ضریب بتا (46/0) بیشترین تأثیر را در عملکرد تولید در شرکت شیشه مظروف داشته است.

کلید واژگان :

کلمات کلیدی: مدیریت کیفیت جامع، عملکرد تولید، رضایت مندی مشتری، روش تحلیل مسیر



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک