با توجه به اهميت كيفيت در سازمان ها و توجه بيش از پيش به آن در سازمان های امروزي، راه ها و ابزار هاي گوناگوني براي رسيدن به آن ارائه و پيشنهاد شده است. امروزه مديريت كيفيت جامع با توجه به ديد جامعي كه به مسائل سازمان دارد توانايي كنترل خدمات و محصولات و حتي فرآيند فروش را خواهد داشت. هم چنين مديريت كيفيت جامع بار ها توسط محققان گوناگون بر عملكرد سازمان آزمایش و تائید شده است. این پژوهش با هدف تأثیر مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد تولید در جهت ارتقاء رضایت مندی مشتریان در شرکت شیشه مظروف انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، کارمندان شرکت شیشه مظروف و مشتریان آن ها بوده است که از این بین 187 نفر، شامل 117 نفر از مشتریان و 70 نفر از مدیران و کارمندان به عنوان نمونه و بر اساس فرمول کوکران تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده این تحقیق پرسش نامه استاندارد به منظور گرد آوری داده های تحقیق که شامل مدیریت کیفیت جامع، عملکرد تولید و رضایت مندی مشتری است می باشد. روایی و پایایی پرسش نامه ها با توجه به بومی سازی آن ها با روش ضریب آلفای کرونباخ تعیین و نهایتا از نرم افزار SPSS21 جهت آزمون فرضیات استفاده گردید. به منظور رسیدن به اهداف تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون، روش مدل تحلیل مسیر و رگرسیون خطی چند گانه توسط نرم افزار SPSS21 استقاده شده است. یافته های تحقیق حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها، حاکی از آن می باشد که مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد تولید تاثیر گذار بوده است و هم چنین عملکرد تولید بر رضایت مندی مشتری تاثیر به سزایی داشته است و عامل احساس مسئولیت از مدیریت کیفیت فراگیر با ضریب بتا (46/0) بیشترین تأثیر را در عملکرد تولید در شرکت شیشه مظروف داشته است.
کلید واژگان :کلمات کلیدی: مدیریت کیفیت جامع، عملکرد تولید، رضایت مندی مشتری، روش تحلیل مسیر
ارزش ریالی : 150000 ریال
با پرداخت الکترونیک