چکیده :

هدف از اين پژوهش بررسي اثربخشي مداخله ي ترميمي مبتني بر روش داويس بر بهبود نارساخواني بود. روش پژوهش آزمايشي از نوع پيش آزمون-پسآزمون با گروه كنترل بود . جامع ه ي آماري پسران 1394 مشغول تحصيل بودند . با استفاده از روش - مدارس راهنمايي شهر سمنان بودند كه در سال 1395 خوشهاي تصادفي تعداد 300 دانش آموز انتخاب و مورد غربال گري قرار گرفتند . در نهايت 24 دانش آموز مبتلا به نارساخواني با توجه به ملاك هاي ورود انتخاب و به تصادف به دو گروه آزمايش و كنترل تقسيم شدند. گروه آزمايش 19 جلسه ي 90 دقيقه اي تحت آموزش قرار گرفتند . نتايج تحليل كواريانس حكايت از اثربخشي مداخله ي ترميمي مبتني بر روش داويس بر بهبود نارساخواني داشت . با توجه به نتايج اين پژوهش ميتوان گفت مداخلهي ترميمي داويس ميتواند در بهبود نارساخواني مؤثر باشد.

کلید واژگان :

نارساخواني، داويس، مداخلهي ترميمي، ناتوانيهاي يادگيري



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک