چکیده :

در پژوهش حاضر، با استفاده از مدل جامع تدوین استراتژی مینتزبرگ ، به تدوین استراتژی‌های آموزشی و فرهنگی برای ارتقاء مصرف تولیدات داخلی در آموزش و پرورش شهر تهران پرداخته شده است. پژ‍وهش حاضر از منظر نوعِ استفاده، کاربردی و از نظر هدف، اکتشافی- توسعه‌ای است. در این تحقیق، از روش نمونه‌گیری تصادفی قضاوتی هدف‌مند استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش، شامل خبرگان آموزش پرورش یعنی معلمان و خبرگان اداره آموزش و پرورش شهر تهران است. پس از بررسی بیانیه ماموریت سازمان آموزش و پرورش و محیط داخلی و خارجی آموزش و پرورش شهر تهران، نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها شناسایی گردید و در نهایت با کاربرد مدل جامع تدوین استراتژی مینتزبرگ، استراتژی‌های آموزشی و فرهنگی جهت رفع یا تقلیل نقاط ضعف و تهدیدها و نیز تقویت و بهبود نقاط قوت و فرصت‌ها تدوین شد. یافته‌های این پژوهش بیانگر آن است که مهمترین استراتژی آموزشی و فرهنگی مورد نیاز برای ارتقاء مصرف تولیدات داخلی در آموزش و پرورش شهر تهران به ترتیب شامل اطلاع رسانی به خانواده‌ها جهت شناخت تاثیر مصرف کالاهای داخلی بر اقتصاد کشور و معرفی تولیدات داخلی به دانش‌آموزان جهت الگوسازی محصولات می‌باشد.

کلید واژگان :

استراتژی آموزشی، استراتژی فرهنگی، تولیدات داخلی، ملی‌گرایی مصرف



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک