ین بررسی با هدف تعیین اثربخشی برنامه رایانهیار حافظه کاری بر بهبود کنشهای اجرایی دانشآموزان ناشنوا انجام شد. 18 دانشآموز پسر ناشنوا انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. آزمودنیها به آزمون استروپ (استروپ، 1935)، آزمون عملکرد مداوم (رازولد، مرسکی، ساراسون، برنسوم، و بک، 1965)، نسخه رایانهای برج لندن (موریس، احمد، استد، و تون، 1993)، و آزمون حافظه کاری کورنولدی (کورنولدی و وکیا، 1995)، پاسخ دادند. گروه آزمایش، برنامه رایانهیار حافظه کاری (بخاراییان، 1389) را در 20 جلسه آموزشی 45 دقیقهای گذراندند. نتایج آزمون t نشان دادند نمره پسآزمون کنشهای اجرایی دانشآموزان ناشنوا به صورت معنادار تغییر یافته است. پیگیری پس از یک ماه حاکی از عدم تغییر میانگین کنش اجرایی در دانشآموزان ناشنوا بود. یافتهها این نکته را آشکار کردند که برنامه رایانهیار حافظه کاری در بهبود کنشهای اجرایی دانشآموزان ناشنوا مؤثر است.
کلید واژگان :کنش اجرایی؛ برنامه رایانهیار حافظه کاری؛ دانشآموزان ناشنوا
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک