چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسي تأثير آموزش برنامة جرأت ورزي بر ميزان بهزيستيتحصيلي دانش آموزان دختر متوسطة اول انجام شد. مطالعة حاضر به شيوة نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون- پس آزمون و پيگيري با گروه گواه بود. جامعة آماري اين پژوهش، شامل كلية دانش آموزان دختر پاية دوم دورة متوسطه اول شهر خرم آباد 1394 بود. حجم نمونه برابر دو كلاس 22 دانش آموز به تعداد - در سال تحصيلي 95 44 نفر(يك كلاس( 22 نفر) گروه آزمايش و يك كلاس( 22 نفر) گروه گواه) به صورت تصادفي و با استفاده از روش خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شد. ابزار انداز هگيري در اين پژوهش، پرسشنامة بهزيستي تحصيلي پيترينن و همكاران( 2014 ) بود. گروه آزمايش، تحت آموزش برنامة جرأت ورزي قرار گرفت. بعد از اتمام جلسات آموزشي، از هر دو گروه آزمايش و گواه، پس آزمون و مجدداً 2 ماه بعد، پيگيري به عمل آمد. و اجراي آزمون هاي توصيفي و استنباطي از جمله spss- تحليل داده ها با استفاده از 19 گروه هاي مستقل صورت گرفت. نتايج t تحليل واريانس با اندازه گيري مكرر و پژوهش نشان داد آموزش برنامة جرأت ورزي بر بهزيستي تحصيلي تأثير اين نتايج در مرحلة پيگيري حفظ شد

کلید واژگان :

جرأت ورزي، بهزيستي تحصيلي، دانش آموزان دختر



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک