چکیده :

اغلب مديران از پیامدهای منفی مرتبط با بحران سازمانی آگاه هستند و بر ارتباطات و روابط عمومی به عنوان راهبرد واکنشی تمرکز میکنند؛ با اين حال، بسیاری از آنها از ديگر مسئولیتهای راهبری مرتبط با بحران غافلند. اين موضوع ممکن است از نبود آموزش رسمی و تجربه هنگام کار، که مديران را برای راهبری بحران آماده میکند، گرفته شده باشد. مديرانی که سازمانهايشان را قادر میسازند تا از بحران خارج شوند، مجموعه پیچیدهای از توانمنديها را در هر يک از آنها در پنج مرحله بحران شامل کشف نشانهها، آمادهسازی و پیشگیری، کنترل آسیب و خسارت، بهبود کسب و کار و واکنش و تجربه آموزی به نمايش میگذارند. در اين مقاله با استفاده از روش پژوهش کیفی و از طريق تحلیل شرکتهای بحران زده، شايستگیهای راهبری در هر يک از مراحل بحران بررسی شد. علاوه بر اين، مقاله به پیوند نقش مهم توسعه منابع انسانی به منظور ايجاد توان سازمانی از طريق فعالیتهای مديريت بحران می پردازد. کلیدواژه

کلید واژگان :

مديريت بحران، شايستگیهای راهبری، راهبری بحران



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک