چکیده :

پژوهش حاضر با هدف مطالعه تطبيقي و شناسايي عوامل جذابيت شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه از منظر کاربران انجام گرفت. روش پژوهش، کیفی از نوع پدیدار شناسی بود. بدین منظور از کل کاربران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با استفاده از نمونه گیری هدفمند ناهمگن تعدادی 20 نفر انتخاب شدند و اطلاعات آنها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری و انجام مصاحبه ها تا اشباع نظري اطلاعات ادامه یافت. در ادامه یافته ها با به کار گیری روش 7 مرحله ای کلایزی و مطالعه تطبیقی با «نظريه استفاده و رضامندی» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. يافته ها نشان داد که مهمترين عوامل جذابيت شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه «اطلاع رساني و اطلاع يابي»، «استفاده از فناوري هاي نوين رسانه اي»، «تسهيل در روابط خانوادگی»، «تسهيل در روابط دوستان و آشنايان»، «تقويت ارتباطات گروهی»، «تقويت ارزش ها و آگاهي هاي شخصي» و «استفاده از فرصت هاي تفريحي و سرگرمي» بود که در اين مقاله به آن پرداخته شده است.

کلید واژگان :

شبکه های اجتماعی، شبکه هاي مجازي، نرم افزار هاي اجتماعي، تلفن همراه، استفاده و رضامندی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک