چکیده :

زمینه و هدف: بطور کلی مدیریت کیفیت جامع، راه مدیریت بهبود اثربخشی، انعطاف و رقابت در مؤسسات تولیدی و خدماتی است که تمام واحدها، فعالیتها و افراد سازمان را در کلیه سطوح در بر میگیرد. با توجه به اجرایی شدن مدیریت کیفیت جامع در استان یزد، هدف از مطالعه حاضر، سنجش و مطالعه تأثیر مدیریت کیفیت جامع بر نوآوری سازمانی در شرکت مخابرات استان یزد بود. برای دستیابی به این هدف، تأثیر ابعاد مدیریت کیفیت جامع بر نوآوری سازمانی به صورت مستقیم با استفاده از یک مدل مفهومی مورد بررسی قرار گرفت. مواد و روشها: این مطالعه بر حسب هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن شامل کلیه کارکنان شرکت مخابرات در استان یزد بود. حجم نمونه از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده با بکارگیری فرمول کوکران محاسبه شده است. جهت گردآوری اطلاعات از دو روش کتابخانهای و میدانی استفاده گردید. یافتهها: به منظور بررسی روابط علنی بین متغیرها و آزمون فرضیههای پژوهش، از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد و از روش حداقل مربعات جزئی برای ارزیابی مدلهای معادلات ساختاری، استفاده گردید. نتیجهگیري: نتایج نشان دادند که مدیریت کیفیت جامع و ابعاد ذکر شده بر نوآوری سازمانی، تأثیر مثبت و مستقیم دارند. از بین این ابعاد، رهبری مدیریت، بیشترین تأثیر را بر عملکرد نوآوری در بین دیگر ابعاد را دارا بود.

کلید واژگان :

کیفیت، مدیریت کیفیت جامع، نوآوری سازمانی، استان یزد



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک