چکیده :

زمینه و هدف: گفتمان مجموعه به هم تافته ای از سه عنصر عمل اجتماعی، عمل گفتمانی)تولید، توزیع مصرف متن( متن است. به همین دلیل است که گفتمان به یک مقوله جامعه شناختی تبدیل شده است. هدف از این پژ هش تبیین ضعیت گفتمان سازی طرح های تحولی دانشگاه علوم انتظامی امع ین از منظعر ذینفععان دانشگاه ناجا بوده است. روش: این پژ هش ازنظر هدف کاربردی از نظر ر ش توصیفی پیمایشی بود، د جامعه آماری داشعت - که ذینفعان دانشگاه با حجم نمونه 133 نفر ذینفعان ناجایی خارج از دانشگاه به تعداد 27 نفر بودند. ابع ار پژ هش پرسشنامه بود ر ایی آن با استفاده از سؤالات سایر محققان به یع ژه تحقیع ق نعادر پعور ) 1397 ( در همین موضوع بود پایایی آن هم با آلفای کر نباخ سنجیده شد که برای کل پرسشنامه شد. یافته ها و نتایج: از نظعر ذ ینفععان دانشعگاه از بعین مؤلفعه هعا ی بععد گفتمعان سعازی بعرای طعرح هعا، مؤلفعه شبکه سازی برای انجام طرح ها در رتبه ا ل، تعامل برای گفتمعان سعازی در رتبعه د م ایجعاد انگیع ه بعرای مشارکت در طراحی اجرای طرحها در رتبه سوم قرار گرفت لی از نظر ذینفعان خعارج ی ، مؤلفعه تعامعل برای گفتمان سازی در رتبه ا ل، درگیر کعردن دانشعگاه در موضعوع در رتبعه د م ایجعاد مقبولیعت بعرای طرح ها در رتبه سوم قرار گرفت. ازنظر پاسخگویان گفتمان سازی برای اقناع سازی ضر رت طرح ها ایجاد مقبولیت آن ها خیلی صورت نگرفته است ضر ری است که اقداماتی در این زمینه صورت پذیرد.

کلید واژگان :

گفتمان سازی، اطلاعسازی، اقناعسازی، شبکهسازی، تعامل،طرح های تحولی ، دانشگاه علوم انتظامی امین



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک