چکیده :

پژوهش حا ضر متر صد برر سی رابطه سبک تدریس معلّم با انگیزش و درگیری تح صیلی دانش آموزان دختر و پ سر دوره متوس طه، بوده است . روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. تعداد 325 نفر نمونه از بین دانش آموز دختر و پسر دوره متوس طه با روش نمونه گیری تصادفی طبقهای انتخاب شده اند. ابزار های گردآوری داده؛ پرسشنامه معلّم به عنوان بافت اجتماعی )بلمونت و همکاران( ، پرسشنامه انگیزش تحصیلی )والرند و همکاران( و پرسشنامه راهبرده ای خودانگیخته برای یادگیری )پینت ریچ و دگروت( بوده است. تحلیل داده ها به کمک شاخص های آماری توصیفی و نیز آزمون های؛ ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و نیز تی تک گروهی و تی دو گروه مستقل، بوده است . یافته ها نشان داد ؛ بین ابعاد درگیری، خودمختاری و بعد ساختار سبک تدریس با انگیزش تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بین ابعاد درگیری، خودمختاری و بعد ساااختار ساابک تدریس با درگیری تحصاایلی دانش آموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. دانشآموزان دختر از انگیزش تحصیلی بالاتر برخوردارند. دانش آموزان دختر و پسر از درگیری تحصیلی یکسان برخوردارند.

کلید واژگان :

سبک تدریس، ابعاد سبک تدریس، انگیزش تحصیلی، درگیری تحصیلی.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک