چکیده :

تفکر ناب یک روش مدیریت سازمان¬ها برای بهبود بهره¬وری، کارایی و کیفیت محصولات و خدمات می¬باشد. بر همین اساس هدف اصلی این تحقیق، بررسی و ارائه مدلی جهت ارزیابی میزان بکارگیری تفکر ناب از دیدگاه تولید کننده با استفاده از ریاضیات فازی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه تولیدکنندگان کفش در شهر تبریز می¬باشد. برای سنجش هر یک از شاخص¬های تفکر ناب از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه به صورت روایی محتوایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بررسی شده است. برای تعیین میزان نمره تفکر ناب و ارائه مدل، از منطق فازی در نرم¬افزار متلب استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می¬دهد که شاخص ارزش در شرکت¬های مورد مطالعه بهترین و شاخص کشش بدترین وضعیت را دارا می¬باشد. در نهایت نیز پس از نتیجه¬گیری راهکارهای لازم برای مدیران ارائه شده است.

کلید واژگان :

تفکر ناب، منطق فازی، تولیدکننده کفش



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک