هدف اين مطالعه، بررسي روابط مابين مولفه هاي به كارگيري فن آوري اطلاعات در دانشگاه ها و موسسات آموزشي مي باشد. شاخص هاي به كارگيري موثر فن آوري اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه ها و موسسات آموزشي و پژوهشي كه در تحقيقات قبل شناسايي شده اند، به عنوان متغيرهاي اين تحقيق مي باشند. در اين مطالعه، چگونگي روابط شاخص هاي به كارگيري فاوا در جامعه مورد مطالعه (دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز) بررسي شده است. جمع آوري داده ها، توسط دو پرسش نامه محقق ساخته انجام پذيرفته كه روايي و پايايي آنها به ترتيب با روايي محتوايي و آزمون مجدد مورد بررسي قرار گرفته شده است. تجزيه و تحليل نهايي داده ها توسط نرم افزار MATLAB انجام شده است. نتايج نهايي، حاكي از اهميت نقش شاخص خلاقيت در به كارگيري فاوا در جامعه مورد مطالعه مي باشد و شاخص مذكور با ميزان اثرپذيري بالا شناسايي شده است. هم چنين، مشخص گرديد كه دو شاخص: خلاقيت و سبك مشاركتي، داراي بيشترين ميزان اثرپذيري مستقيم و غيرمستقيم از ساير مولفه هاي مورد بررسي مي باشند. هم چنين، مولفه هاي سازماني و فني نيز با بيشترين ميزان اثرگذاري شناسايي شده اند.
کلید واژگان :فنآوري اطلاعات و ارتباطات، شاخصهاي بهکارگیري فنآوري اطلاعات، تکنیـک دیماتـل، خلاقیـت، روش دلفی
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک