چکیده :

دو دهه قبل واژه ای وارد فرهنگ ارتباطات و اطلاعات شد که غریب می نمایاند؛ انقلاب ارتباطات و اطلاعات. بسیاری که از این واژه استفاده می کردند چندان به معنای دقیق این واژه آگاه نبودند، یعنی نمی دانستند که در پی طرح و تثبیت انقلاب اطلاعات و ارتباطات چه تغییری در زندگی بشر رخ می دهد.تئوریسین های علوم ارتباطات برای بیان اهمیت آن که پس از انقلاب های اقتصادی و صنعتی و سیاسی و فرهنگی مدعی تحولات زیربنایی بود، اعلام کردند که این انقلاب مبانی قدرت را جابه جا می کند.به این معنا که تا قبل از رنسانس در غرب مبنای قدرت، قهر و سلطه بود و هرکس زورش بیشتر، قدرتش نیز بیشتر بود. اما از اواخر دهه ۷۰ میلادی و با ظهور اینترنت های اولیه و انقلاب در فناوری اطلاعات و ارتباطات صحنه جهانی تغییراتی بزرگی را شاهد بود و مقوله ای به نام رسانه وارد معادلات قدرت شد.در این مقاله با استفاده از رویکرد تحلیلی- توصیفی درصدد بررسی جایگاه رسانه ها در تحقق اقتصاد پویا و توسعه یافته می باشیم.

کلید واژگان :

رسانه، ارتباطات، توسعه، اقتصاد



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک