چکیده :

دراين مقاله ميزان رضايتمندي شهروندان از عملكرد شهرداري تبريز و بررسي عوامل مؤثر بر آن بررسي و شناسايي شده است. به همين منظور از ابزار اندازه گيري پرسشنامه براي گردآوري اطلاعـات اسـتفاده شـده است. تعداد اعضاي جامعه ي آماري برابر 400000خانوار است كه از بين آنها 384سرپرست خانوار بعنوان نمون بهه روش نمونهگيري تصادفي ساده انتخاب شده است. با استفاده از روشهاي آمـار اسـتنباطي شـامل آزمون ،t-testآزمون ،Fگروهبندي دانكن، همبستگي پيرسون و آناليز واريانس به تجزيه و تحليل استنباطي و بررسي سؤال هاي تحقيق پرداخته شده است. در نهايت ميزان رضايتمندي شهروندان از عملكرد بخـشهـاي مختلف شهرداري تبريز مشخص گرديده است. نتايج تحقيق بيانگر آن است كه خانوارهـاي تبريـز بيـشترين رضايت را از عملكردهاي ميادين ميوه و تره بار، بازيافت زباله و تاكسيراني دارند.كمتـرين ميـزان رضـايت خانوارها ازعملكرد نيز مربوط به فضاي سبز شهرداري مي باشد. همچنين ضريب همبستگي پيرسون نشان داد بين ميزان رضايتمندي خانوارها از عملكرد شهرداري و 9مـورد از طـرحهـاي تاثيرگـذار بـر رضـايتمندي شهروندان رابطه ي مثبت معنا داري وجود دارد. همچنين / 26 75درصد از مردم از عملكرد شـهرداري تبريـز رضايت زياد، / 17 66درصد رضايت كم و / 55 58درصد رضايت درحد متوسط دارند.

کلید واژگان :

رضايتمندي، عوامل موثر بر رضايتمندي، خدمات، ارزيابي عملكرد، عملكرد شهرداري



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک