تقلب در بانكداري الكترونيكي يكي از مسائلِ جهاني بوده و هم براي بانكها و هم مشتريان، هزينههاي گزافي را متحمل ميكند. تقلب در خدماتِ بانكداري الكترونيكي به علت مشكلات موجود در امنيتِ بانكها يعني از ضعفِ سيستمهاي تشخيص هويت گرفته تا كنترلِ ناكافي، رخ داده است. نبود مطالعات جامع نيز در اين حوزه بر مشكلات موجود اضافه شده از اين رو ميتوان با كمك مطالعات و پژوهشهاي مختلف، امنيت خدمات را بهبود بخشيده و از كاهش اعتمادِ ذينفعان به سيستمهاي امنيتي، اجتناب نمود. هدف از اين مقاله، آشنايي با عوامل بحرانيِ اثر گذار بر تقويتِ سيستمهاي پيشگيري از تقلب در بانكداري الكترونيكي، مي باشد. مقاله حاضر، ادبيات و مطالعات مربوطه را مورد بررسي قرار داده تا از اين طريق، مهمترين عواملِ بحراني جهت پيشگيري از بروز تقلب در بانكداري الكترونيكي شناسايي شوند. نتايج نشان ميدهند به جز فناوري، عوامل ديگري نيز بايد مد نظر قرار گيرند از جمله كنترل داخلي، آموزش به كاركنان و مشتريان و غيره. اين نتايج باعث ميشوند مسئولين بانكها و ناظران با جمع آوري اطلاعاتِ مختلف در حوزه هاي خاص؛ به طراحي و ساخت سيستمهايي جهت پيشگيري از بروز تقلب در بانكداري الكترونيكي اقدام نمايند.
کلید واژگان :بانكداري الكترونيكي، پيشگيري از بروز تقلب در بانكداري الكترونيكي، امنيت در بانكداري اينترنتي، پيشگيري از تقلب، عوامل بحرانيِ موفقيت.
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک