چکیده :

مدرسه به عنوان مکانی مطمئن در پرورش انسان ها قلمداد می شود و در فراهم آوردن زندگی سالم ونشاط انگیز و تربیت افراد با رفتار سالم، نقش بسیار سازندهای را ایفا می کند در این میان یکی از عوامل ایجاد نشاط، ورزش می باشد که ابزار مناسبی برای ارتقای سلامت دانش آموزان است. همچنین درس تربیت بدنی می تواند اطلاعات لازم را برای حفظ آمادگی جسمانی و سلامت در طول زندگی در اختیار دانش آموزان قرار دهد، از طرفی ورزش و فضاهای بازی در مدارس عمده ترین دلیل آسیب در دانش آموزان می باشد. اهمیت پیشگیری و شناسایی اولیه آسیب ها در مدارس از این نظر مهم است که در مدارس سیستمی برای درمان وپیشگیری های ثانویه وجود ندارد. حادثه یک مفهوم کیفی است ،و همانند دیگر مفاهیم کیفی،توصیف های گوناگونی درباره آن بعمل آمده است:به عنوان مثال هاینرش درسال 1959حادثه رابه یک پیشامد ناخواسته وکنترل نشده که در آن کنش و واکنش یک شئ،ماده ،شخص یا اشعه به یک آسیب شخصی یا احتمال آسیب دیدگی منجر شود ،تعبیر نمود.ساری در سال 1986حادثه را چنین تعریف می کند : حادثه فرآیندی است از پیشامدهای موازی وپی درپی است که به نتیجه ای خطرناک منجر می شود. سازمان بهداشت جهانی(WHO)نیز حادثه را اینگونه تعریف می کند: حادثه یک رویداد غیر منتظره است که معمولا"در ترافیک،محل کار، مراکز تفریحی و یا ورزشی اتفاق می افتد و باعث آسیب می شود

کلید واژگان :

ایمنی، حوادث مدارس و دانش اموزان



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک