چکیده :

مطالعه حاضر به دنبال آزمودن یک نظریه اصلاح شده در زمینه شناخت و روابط برند در بانک می¬باشد. هدف از این پژوهش ایجاد مدلی جامع متشکل از شناخت برند و روابط برند و چشم انداز آن روی برند با فرض اینکه چطور شناخت و روابط برند بر روی استفاده های فعلی و آینده تاثیر گذار است. مساله اصلی پژوهش عبارت است از اینکه عوامل موثر در شناخت و روابط برند که بتواند تحریک کننده تمایلات رفتاری استفاده کننده بانک کدامند. تحقیق حاضراز نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی ساده می¬باشد. متغیرهای اصلی این پژوهش شامل آگاهی از برند،تصور ذهنی از برند، اعتماد به برند، علاقه به برند استفاده فعلی و استفاده آینده می¬باشد. نتایج تحقیق نشان می¬دهد که رابطه معناداری بین مولفه¬های تحقیق وجود داشت و تمامی فرضیات تحقیق مورد تایید واقع شد. با این اوصاف که آگاهی از برند بر روی تصویر ذهنی، استفاده فعلی، استفاده آینده و اعتماد به برند تاثیر گذار است. تصویر ذهنی بر روی رضایت مندی از برند، استفاده فعلی و استفاده آینده تاثیرگذاربوده و وابستگی به برند بر استفاده فعلی و استفاده آینده تاثیر معنادار داشته است.

کلید واژگان :

کلید واژه¬ها: برند، روابط برند،آگاهی از برند، تصور ذهنی از برند، اعتماد به برند، علاقه به برند



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک