چکیده :

هدف این مقاله،بررسی ماهیت و نقشِ"بازاریابی اجتماعیِ ابعادِ انتقادي"و وضعیت آن در علم بازاریابی،بوده و نشان داده شد که این نوع فعالیت را می توان یک بازاریابی اجتماعی انتقادي که تعریف رسمی تري دارد، عنوان کرد. تواناییِ بازاریابیِ اجتماعی انتقادي در آگاه شدن از تحقیقات و شواهد علمی و نیز فعالیت هاي مختلف در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت . مباحث علمی در زمینهِ نقش بازاریابیِ اجتماعی انتقادي در بازاریابی اجتماعی و الگوهاي بازاریابی انتقادي نیز بررسی خواهند شد کاربردِ چهارچوبِبازاریابیِ اجتماعی انتقادي براي ارزیابیِ تاثیر بازاریابیِ مواد غذایی و تنباکو نیز در این مقاله عنوان می شود. مقاله حاضر از چهارچوب بازاریابیِ اجتماعی انتقادي در مح یطِ واقعی استفاده می کند. برخی مسائل مهم نظیر اینکه بازاریابانِ اجتماعیِ انتقادي چه کسانی اند و این مفهوم در کجاي علم بازاریابی قرار دارد،ارائه می شود. همچنین می توان گفت که بازاریابیِ اجتماعی انتقادي بر اساس ویژگی هایی که دارد می تواند یک زیرمجموعه اي از بازاریابی را بوجود آورد. در مقاله ما،تعریفی از بازاریابیِ اجتماعی انتقادي و جایگاه آن در علم بازاریابی،ذکر می شود.مباحثات در زمینهِ ویژگی هاي انتقادي بازاریابی اجتماعی و الگوهاي بازاریابی انتقادي نیز نشان می دهند ادبیات پیشین در تعریف این واژه با دشواري هایی همراه بوده اند. بنابراین بررسیِ کاربردِ بازاریابیِ اجتماعی انتقادي می تواند صحت و ثقم آن را نشان دهد بازاریابیِ اجتماعی انتقادي به عنوان زیرمجموعه اي بازاریابی اجتماعی بوده که در تعیین اصول بازاریابی،سازمان هاي بازاریابی و مفاهیم آن،نقشی ایفا می کند.

کلید واژگان :

بازاریابی اجتماعی، بازاریابی انتقادي ،تعریف،تنباکو،الکل



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک