چکیده :

اين مقاله تئوري بازاريابي را از منظر ديدگاه هاي فلسفه اخلاق مورد بحث قرار مي دهد. بحث بر جنبه هاي ارزش شناسي متمركز شده است. در اين پژوهش زمينه هاي ارزش شناسي مربوط به اخلاق بازاريابي در بازار و تحقيقات بازار بررسي مي شود. اخلاق ارتباط نزديكي باارزش دارد. اخلاق بازاريابي و اخلاق در تحقيقات بازاريابي مهم ترين موضوع در بازاريابي هستند كه شامل اعتماد مي شود. محققان به طور مكرر با پژوهش هاي كمي در حوزه تحقيقات بازاريابي كه مرتبط با مسائل اخلاقي هستند، مواجه مي شوند؛ بنابراين درك درست از مسائل اخلاقي در تحقيقات بازاريابي براي ايجاد تحقيقات كيفي بسيار مهم است. در اين پژوهش انديشه هاي نوين بازاريابي نظير بازاريابي عصبي، پارتيزاني و سبز مطرح مي گردد و اين انديشه هاي نوين از ديدگاه اخلاق هنجاري مورد بررسي قرار مي گيرد. نتايج مطالعات صورت گرفته حاكي از آن است كه بازاريابي سبز، پارتيزاني و عصبي انديشه هاي نويني هستند كه با مسائل اخلاقي آميخته شده اند با اين تفاوت كه بازاريابي سبز بااخلاق رابطه مثبت و مستقيم دارد. درحالي كه بازاريابي پارتيزاني و عصبي با مسائل اخلاقي رابطه معكوس دارند. بدين صورت كه اگر اصول اخلاقي ناديده گرفته شوند منجر به بي اعتمادي مشتري مي گردد.

کلید واژگان :

فلسفه علم، نظريه هاي بازاريابي، اخلاق، ارزش شناسي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک