از ميان مهارتهای موردنیاز مدیران قرن حاضر، توانايي تطبيق مستمر با افرادي از فرهنگهای مختلف و توانايي اداره ارتباطات بين فرهنگي امری مهم محسوب می شود لذا تحقیق حاضر باهدف سنجش میزان هوش فرهنگی مدیران و معاونین زن مدارس دولتی اهواز اهواز و بررسی رابطه¬ی آن با ویژگیهای شخصیتی آنها صورت گرفته است. برای جمعآوری دادههای موردنیاز، پرسشنامه هوش فرهنگی ساختهشده آنگ و همکاران و پرسشنامه پنج عاملی شخصیت NEO بهکاررفته است. برای تعیین روایی از روایی محتوایی استفاده شد و پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ تعیین گردید. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه هوش فرهنگی ۸8/۰ و پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی برابر 9۰/۰ به دست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها و آزمون فرضیههای تحقیق علاوه بر شاخصهای آمار توصیفی ازجمله میانگین و انحراف معیار استاندارد از آزمونهای آمار استنباطی مانند ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفادهشده است. نتایج نشان داد که بین پنج ویژگی بارز شخصیتی و هوش فرهنگی رابطه معنادار وجود دارد.
کلید واژگان :هوش فرهنگی، ارزیابی ، مدارس دولتی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3160187585157775
- سال انتشار : 1399
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه مدیریت کسب و کار های دانش بنیان
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1399/07/14 09:00:51
- ثبت کننده : سید فخرالدین طاهرزاده موسویان
- تعداد بازدید : 187
- تعداد فروش : 0