رسانه ها در زندگی امروز ما به جزو لاینفک زندگی مدرن تبدیل شدهاند و در تصمیمگیریهای سیاسی نقشی اساسی در اقناع مخاطب به عهده میگیرند. بی بی سی فارسی بخشی از سازمان رسانهای پیچیده بینالمللی است که هدایتکنندۀ سلیقه عمومی است؛ قدیمیترین رسانه دنیا است و در عین حال از نتایج علوم مرتبط با رسانه برای اقناع مخاطب استفاده میکند. سیاست ارتباطی به عنوان مجموعهای از اصول و هنجارها برای رفتار راهبردی نظامهای ارتباطی است. هدف این مقاله شناسایی سیاستهای ارتباطی بی بی سی فارسی در پخش اخبار انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ است. روش پژوهش کیفی و از نوع تحلیل گفتمان انتقادی است. واحد تحلیل متن است و از روش فرکلاف توصیف، تفسیر و تحلیل برای تحلیل دادهها استفاده شده است و در نهایت سه سطح سیاست ارتباطی در بیبیسی فارسی شناسایی شد: سیاستهای ارتباطی کلان (کل مجموعۀ بی بی سی) مانند استراتژی شفافسازی، بیطرفی و اطلاعرسانی درست و به هنگام، سیاستهای ارتباطی رسانه (بی بی سی فارسی) مانند استراتژیهای بی بی سی فارسی برای ساخت برنامه در ایران و در دوران انتخابات، و سیاستهای ارتباطی در سطح سردبیری رسانه مانند تکنیکهای مختلف رسانهای ساخت برنامه.
کلید واژگان :سیاست ارتباطی تحلیل گفتمان انتقادی انتخابات و رسانه
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3160812654760297
- سال انتشار : 1399
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات علمی و پژوهشی
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : مطالعات بين رشته اي رسانه و فرهنگ
- برگزار کنندگان :
- ISSN : شماره 19: دوره 10، شماره 19، به
- تاریخ ثبت : 1399/09/26 17:19:07
- ثبت کننده : معصومه اسمعيل نژاد
- تعداد بازدید : 218
- تعداد فروش : 0