چکیده :

رسانه‏ ها در زندگی امروز ما به جزو لاینفک زندگی مدرن تبدیل شده‏اند و در تصمیم‏گیری‏های سیاسی نقشی اساسی در اقناع مخاطب به عهده می‏گیرند. بی بی سی فارسی بخشی از سازمان رسانه‏ای پیچیده بین‏المللی است که هدایت‏کنندۀ سلیقه عمومی است؛ قدیمی‏ترین رسانه دنیا است و در عین حال از نتایج علوم مرتبط با رسانه برای اقناع مخاطب استفاده می‏کند. سیاست ارتباطی به عنوان مجموعه‏ای از اصول و هنجارها برای رفتار راهبردی نظام‏های ارتباطی است. هدف این مقاله شناسایی سیاست‏های ارتباطی بی بی سی فارسی در پخش اخبار انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ است. روش پژوهش کیفی و از نوع تحلیل گفتمان انتقادی است. واحد تحلیل متن است و از روش فرکلاف توصیف، تفسیر و تحلیل برای تحلیل داده‏ها استفاده شده است و در نهایت سه سطح سیاست ارتباطی در بی‏بی‏سی فارسی شناسایی شد: سیاست‏های ارتباطی کلان (کل مجموعۀ بی بی سی) مانند استراتژی شفاف‏سازی، بیطرفی و اطلاع‏رسانی درست و به هنگام، سیاست‏های ارتباطی رسانه (بی بی سی فارسی) مانند استراتژی‏های بی بی سی فارسی برای ساخت برنامه در ایران و در دوران انتخابات، و سیاست‏های ارتباطی در سطح سردبیری رسانه مانند تکنیک‏های مختلف رسانه‏ای ساخت برنامه.

کلید واژگان :

سیاست ارتباطی تحلیل گفتمان انتقادی انتخابات و رسانه



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک