چکیده :

امروزه فن آوری اطلاعات تقریبا بر روی تمام مولفه های تشکیل دهنده ی جوامع اجتماعی تاثیر گذار می باشد بطوریکه این علم به علت پیچیده و رقابتی شدن فضای کسب و کار جهت بهبود فرآیند های سازمانی و کسب مزیت رقابتی توسط سازمانها به کار گرفته می شود. از این رو و به علت اهمیت این موضوع در این پژوهش به بررسی مولفه های فناوری ارتباطات و اطلاعات در ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی در شرکت های خدماتی پرداخته شده است. بدین منظور پرسشنامه شامل شش بعد فناوری ارتباطات و اطلاعات طراحی شده و در بین نمونه آماری 50 نفره مدیران شرکت های خدماتی توزیع گردید. روایی پرسشنامه ها با استفاده از روش روایی لاوشه و بر اساس نظر خبرگان، مورد ارزیابی و در نهایت با استفاده از نرم افزار SPSS فرضیات پژوهش مورد تحلیل قرار گرفتند. با توجه به آزمون نرمالیته انجام شده نشان داده شد که نظرات نمونه آماری نرمال نبوده و از روش آزمون ناپارامتریک ضریب اسپیرمن به بررسی همبستگی مولفه‏های فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته شد که در نهایت نتایج تحقیق نشان داد که همبستگی بین خدمات وب؛ پردازش ابری اطلاعات؛ هوش مصنوعی؛ تکنولوژی ارتباطات تلفن همراه؛ اطلاعات کسب و کار هوشمند؛ و فناوری ارتباطات و اطلاعات بر روی مدیریت منابع انسانی سازمان های خدماتی وجود دارد لذا توسعه و بسط برنامه‏های موبایلی و وب که اخیرا مطرح گردیده، مدل جدیدی را از هوشمندی به سازمان عرضه می‏دارد و پتانسل بالقوه‏ای برای انتقال کسب وکار است تا سازمان را به یک سودمندی بزرگ برساند.

کلید واژگان :

فناوری ارتباطات و اطلاعات، ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی، شرکت های خدماتی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک