این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر برنامه غنی¬سازی روابط بر ادراک رفتارهای فداکارانه و تحمل ابهام دانشجویان متأهل انجام گرفت. روش پژوهش حاضر، نیمه¬آزمایشی از نوع پیش¬آزمون- پس¬آزمون و پیگیری با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان زن دانشگاه لرستان در سال تحصیلی 97- 1396 بود که با روش نمونه¬گیری تصادفی ساده، تعداد 30 نفر (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه گواه) به¬صورت تصادفی انتخاب گردید. گروه آزمایش به مدت دو ماه تحت آموزش هشت جلسه¬ای برنامه غنی¬سازی روابط قرار گرفت ولی گروه گواه در حالت عادی و عدم دریافت آموزش قرار داشت. بعد از آموزش از هر دو گروه، پس¬آزمون و مجدداً یک ماه بعد پیگیری به عمل آمد. ابزار گردآوری داده¬ها، پرسشنامه¬های ادراک رفتارهای فداکارانه هارپر و فيگرس و تحمل ابهام مک¬لین بود. تحلیل داده¬های خام با استفاده از spss22 و اجرای آزمون¬های توصیفی و استنباطی از جمله تحلیل کوواریانس صورت گرفت. یافته¬های حاصل از این پژوهش نشان داد آموزش برنامه مبتنی بر غنی¬سازی روابط بر افزایش ادراک رفتارهای فداکارانه و تحمل ابهام تأثیر معنی¬داری داشته است (001/0>P). این نتایج در مرحله پیگیری نیز حفظ گردید. آموزش برنامه غنی¬سازی روابط موجب افزایش ادراک رفتارهای فداکارانه و تحمل ابهام دانشجویان متأهل می¬شود.
کلید واژگان :غنی¬سازی روابط، ادراک رفتارهای فداکارانه، تحمل ابهام، دانشجویان متأهل
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک