چکیده :

زمینه: در دهه اخیر بیشتر سازمان ها برای جذب راررنان آراسته به اخلا، حرفه ایب مشتا، و متعهد به وظایف شغلی و در عین حا مسئولیت پذیر در راستای نیل به اهداف و آرمان های سازمان به عنوان یک عامل مزیتی تلاش می رنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه ای اشتیا، شغلی در رابطه بین اخلا، حرفه ای و پاسخگویی سازمانی در میان راررنان دانشگا محقق اردبیلی بود. روش: روش پژوهش توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی راررنان دانشگا محقق اردبیلی به تعداد 024 نفر بود. تعداد 244 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش بر اساس جدو مورگان و با استفاد از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برای جمع آوری داد ها انتخاب شدند. برای جمع آوری داد ها از پرسشنامه های استاندارد اخلا، حرفه ایب اشتیا، شغلی و پاسخگویی سازمانی استفاد شد ره پایائی آنها بر اساس ضریب آلفای ررونباخ و روایی ابزارهای پژوهش با تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار گرفت. روش آماری مورد استفاد نیز معادلات ساختاری می باشد. 4( اثر مستقیم مثبت و معناداری دارد. اخلا، حرفه ای بر / یافته ها: نتایج نشان داد ره اخلا، حرفه ای بر اشتیا، شغلی راررنان 76 4( مثبت و معنادار / 4( اثر مستقیم مثبت و معناداری دارد. اثر مستقیم اشتیا، شغلی بر پاسخگویی راررنان 33 / پاسخگویی راررنان 07 4( است. / است. همچنین نتایج بیانگر اثر غیر مستقیم اخلا، حرفه ای بر پاسخگویی راررنان با میانجیگری اشتیا، شغلی 27 نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهشب برای رویارویی با چالش های زندگی سازمانی مدرنب رعایت اصو و موازین اخلا، حرفه ای ره راررنان را نسبت به اهداف و فعالیت های سازمان مشتا، و پاسخگو نگه دارد یک اصل اساسی است.

کلید واژگان :

اخلا، حرفه ای پاسخگویی سازمانی، اشتیاق شغلی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک