چکیده :

در مقاله حاضر به تبیین رابطه رتبه بندی مسئولیت پذیری اجتماعی ویجئو با عملکرد مالی و ارزش 118 شرکت طی سال های 1386 لغایت 1396 پرداخته شده است. شاخص های مسئولیت اجتماعی ویجئو در شش بعد رفتار تجاری، نظام راهبری شرکتی، مشارکت اجتماعی، محیط زیست، منابع انسانی و حقوق بشر است. برایاندازه گیری شاخص های یاد شده از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. همچنین برای اندازه گیری ارزش شرکت از معیار بازده غیر عادی و از شاخص های نظیر، بازده داراییها، بازده صاحبان سهام، بازده سرمایه گذاری شده، بازده فروش و کیو توبین به عنوان معیاری برای عملکرد شرکت استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که، شاخص هایافشاءشدهابعادنظام راهبری شرکتی(هیئت مدیرهو سهامداران) و رفتار تجاری(مشتریان و یکپارچگی تجاری) دارایبیشترینو بعد اجتماعیکمترین سطحافشاء درشرکت هارا دارا بودند. به عبارتی شرکت ها بطور معمول گزارش های مربوط به قراردادهای تدارکات خرید، اطلاعات مربوط به کالاها و همچنین تعداد و نام اعضای هئیت مدیره، درصد و میزان هر یک از سهام داران را افشا نموده اند. نتایج فرضیه های تحقیق حاکی از ارتباط منفی بین رتبه مسئولیت پذیری شرکت ها بر اساس شاخص های مسئولیت اجتماعی ویجئو با ارزش شرکت و رابطه مثبت با عملکرد مالی می باشد.

کلید واژگان :

رتبه بندی مسئولیت پذیری اجتماعی مسئولیت اجتماعی ویجئو ارزش شرکت عملکرد مالی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک